دوره 4، شماره 1 - ( 12-1392 )                   جلد 4 شماره 1 صفحات 638-645 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mokhtari, Farhadi. Study of Energy Absorption in Automobile Light Weight Composites Subjected to Impact: Numerical-Experimental . IJAE. 2014; 4 (1) :638-645
URL: http://www.iust.ac.ir/ijae/article-1-251-fa.html
Study of Energy Absorption in Automobile Light Weight Composites Subjected to Impact: Numerical-Experimental . مجله علمی پژوهشی مهندسی خودرو . 1392; 4 (1) :638-645

URL: http://www.iust.ac.ir/ijae/article-1-251-fa.html


چکیده:   (1643 مشاهده)
Automobile light weight structural composites are subjected to the various loadings in their service lives. Honeycombs are increasingly used as core structures in automobile light weight structures as energy absorbers. In this paper the energy absorption of honeycomb panels under impact of cylindrical projectile is numerically and experimentally studied. The effect of the core materials and cross-ply or semi-isotropic lamination of face-sheets are checked numerically. Results shown that the aluminum cores vs. Nomex cores and semi-isotropic lamination of face-sheets have much better energy absorption aspects in impact loading.
متن کامل [PDF 449 kb]   (1353 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۳/۳/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۳/۳/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۳/۳/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله بین‌المللی مهندسی خودرو می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | International Journal of Automotive Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb