دوره 3، شماره 4 - ( 9-1392 )                   جلد 3 شماره 4 صفحات 563-555 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Masoumi Khalil Abad, Ghazanfari, Hashemi. Loading Path Determination for Tube Hydroforming Process of Automotive Component Using APDL. ISE. 2013; 3 (4) :555-563
URL: http://www.iust.ac.ir/ijae/article-1-236-fa.html
Loading Path Determination for Tube Hydroforming Process of Automotive Component Using APDL. مجله علمی پژوهشی مهندسی خودرو. 1392; 3 (4) :563-555

URL: http://www.iust.ac.ir/ijae/article-1-236-fa.html


چکیده:   (12651 مشاهده)
In this study, an extended stress-based forming limit diagram (FLD) for prediction of necking based on the Marciniak and Kucznski (M-K) model is represented and applied in tube hydroforming. The bulge forming of a straight tube is simulated by finite element method and verified with published experimental data. This adaptive simulation technique is based on the ability to detect the onset and growth of defects (e.g., bursting and wrinkling) and to promptly readjust the loading paths. Thus, a suitable load path is determined by applying Adaptive Simulation Method in ANSYS Parametric Design Language (APDL).
متن کامل [PDF 648 kb]   (4317 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: موتور احتراق داخلی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله بین‌المللی مهندسی خودرو می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Automotive Science and Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb